Особливості конструкції електричного двигуна

Електродвигун ー це електромеханічний пристрій, що перетворює електричну енергію на механічну. Конструкція цього силового агрегату варіюється залежно від типу і призначення, проте існують базові елементи, присутні в більшості двигунів.

Розглянемо конструкцію електродвигуна на прикладі асинхронного агрегату, оскільки це один з найпоширеніших типів. Купити електромотор представленого типу можна, перейшовши за посиланням https://provent.ua/category/elektrodvigateli/.

Електродвигун

Статор

Це та частина мотора, яка не приводиться в рух, і саме до неї під'єднується живлення від мережі. Статор складається з:

  • корпусу;
  • сердечника;
  • спеціальної обмотки.

Корпус виробу найчастіше металевий. Він служить для захисту внутрішніх елементів від зовнішнього впливу і пошкоджень.

Сердечник являє собою тонкі сталеві пластинки, які з'єднані між собою. Таке виконання знижує вихрові струми й істотно підвищує продуктивність роботи мотора. Сердечник також має обмотку у вигляді намотаного дроту з міді або алюмінію. Саме вона, під впливом струму, формує магнітне поле.

Ротор

Це рухома частина електричного двигуна. Її приводить у рух вплив магнітного поля, що створюється статором. У моторах можуть використовуватися два типи цього елемента: фазний і короткозамкнений. Другий варіант більш поширений.

Сердечник ротора представлений сталевими пластинами, а також замкнутими мідними або алюмінієвими стрижнями. Коли на обмотку надходить змінний струм, навколо сердечника виникає магнітне поле, яке і приводить ротор у рух.

Між статором і ротором є повітряний простір, який необхідний для вільного обертання. Розмір цього простору не може бути занадто великим, оскільки це знизить продуктивність роботи пристрою. Також він не може бути дуже маленьким, адже можуть виникати тертя між статором і ротором, що, своєю чергою, спричинить механічні пошкодження.

Ротор

Підшипники і вал

Ротор закріплений на валу, а він, своєю чергою, тримається підшипниками. Вони відповідають за плавне обертання ротора і зменшують тертя. Кінці валів між собою з'єднують спеціальні з'єднувальні муфти для валів, подивитися можна тут https://provent.ua/category/mufty/.

Є й інші додаткові деталі, кожна з яких має свою функцію, ми згадали про найважливіші складові. Як бачите, конструкція електричного двигуна не така проста, як може здатися спочатку, адже включає цілу низку складних елементів. Однак кожен із них забезпечує надійну та ефективну роботу.

Враховуючи, що конструкція різних типів моторів може трохи відрізнятися, представлені пристрої знайшли своє застосування в різних сферах діяльності людини. Їх використовують і в побуті, і в промисловості.