Безпека в онлайн-банкінгу: як банки захищають клієнтів у цифрову епоху

Цифровізація банківських послуг позитивно відобразилася на внутрішньому обороті самих установ та економіці в цілому. Доступність та безпечність послуг привертають все більше клієнтів, які можуть провести будь-які транзакції у будь-який час доби із найвіддаленіших куточків країни та з-з кордону. Важливу роль у забезпеченні ефективності онлайн-банкінгу відіграє саме захист конфіденційних даних клієнтів. зокрема банківські послуги в Юнекс Банк захищені технологіями шифрування, двофакторної автентифікації, посиленого моніторингу за активністю на кожному клієнтському акаунті. Таким чином банк мінімізує ризик несанкціонованого доступу до рахунків та забезпечує конфіденційність фінансової інформації.

Безпека в онлайн-банкінгу: як банки захищають клієнтів у цифрову епоху

Безпека цифрових банківських послуг

Одним із основних інструментів безпеки цифрових банківських послуг є шифрування. Воно полягає у перетворенні секретної інформації та фінансових транзакцій у спеціальний код, ключ до якого має виключно системна адміністрація банку. В його основі стійкі багатошарові алгоритми, які майже неможливо розшифрувати зловмисникам.

Для обміну фінансовими даними використовуються протоколи Secure Socket Layer (SSL) та Transport Layer Security (TLS), що створюють безпечні канали передачі даних між пристроєм користувача і сервером банку.

Щоб підвищити ефективність паролів доступу до рахунків банки пропонують багатофакторну аутентифікацію, яка вимагає кілька форм верифікації. Відкрити свій обліковий запис або підтвердити транзакцію користувач може із використанням особистого логіну чи паролю, а також одноразового коду, який банк надішле спеціально для даної операції. Також може залучатися біометрія – відбиток пальця чи розпізнавання обличчя. Чим більше елементів захисту буде залучено до аутентифікації користувача, тим менша вірогідність обману системи та несанкціонованого доступу.

На постійній основі онлайн-банкінг супроводжує моніторинг шахрайства. Це складна система аналітичних заходів, яка відстежує підозрілу активність із акаунтами, порушення шаблонів транзакцій, багаторазові невдалі спроби доступу до облікового запису, перекази новим отримувачам тощо. У разі виявлення підозрілих дій система сигналізує операторам, які можуть направити попередження власнику рахунку або самостійно заблокувати транзакцію чи банківську картку до встановлення всіх подробиць.

Оскільки онлайн-банкінг надає клієнту високий ступінь самостійності та автономності у веденні своєї фінансової діяльності, банки приділяють велику увагу освіті та підготовці користувачів. Мова саме про свідоме безпечне використання онлайн-ресурсів. Для цього проводиться інформування, роз’яснення правил роботи із мобільним додатком, користуванням віддаленими ресурсами, протистояння фішинговим атакам. 

Користувачам також рекомендується створювати надійні паролі з комбінації літер різного регістру, цифр та символів, регулярно їх змінювати та в жодному разі не передавати третім особам, зокрема самим банківським співробітникам. На рівень безпеки онлайн-банкінгу впливає також коректність роботи програмного забезпечення. Для його забезпечення потрібно регулярно оновлювати додатки та застосунки, не ігнорувати відповідні системні попередження.